donderdag 9 januari 2014

Nieuwe camera + twijfel

Hey lieve lezers. Zoals je hieronder ziet heb ik een hele mooie camera gekocht en ik ben er echt super blij mee!




Ik heb er direct veel bijgekocht. Onder andere de 18-250 mm lens, een flitser, twee batterijen, een uv filter, een goede tas, een 8 gb geheugenkaartje enzovoorts. Een rib uit mijn lijf, misschien wel drie. Ik heb gewoon geen ribben meer haha. Maar het is het gewoon waard! Ik vind het zo gaaf om mooie foto's te maken. Ik ben niet iemand die elke maand met geld smijt, dus het mag ook een keer. Jaren lang wist ik niet wat ik voor mijn verjaardag moest vragen, dus kreeg ik geld. Ik ben sowieso niet iemand die heel materialistisch is ingesteld. Als ik een paar parfums heb vind ik het prima, totdat ze opgaan, dan koop weer nieuwe. Ik hoef echt niet om de drie maanden een nieuw parfum. Zo heb ik ook nog geen eens heel lang een smartphone, mijn oude trouwe mobiel uit de prehistorie deed het prima, tot dat hij dood ging. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het nu ineens lijkt alsof ik achterlijk veel uitgeef, maar dat valt t.o.v. de gemiddelde 20-jarige enorm mee. Het heeft uiteraard even geduurd voordat ik dit zwarte schatje had, hoe zou dat nou komen, maar dan heb je ook echt wat;) Daarnaast zet ik gewoon geld op zij voor later. Dat vind ik gewoon belangrijk en dat blijf ik ook zeker doen.

Maar goed ik zit nu met het volgende. Het gaat niet zo lekker met me qua gezondheid en hierdoor is de zin in bloggen behoorlijk minder. Als ik bezig ben met creatieve projecten kost dit gewoon tijd én energie. En die energie is behoorlijk ver te zoeken helaas. De laatste dagen heb ik dan ook niks voor mijn blog kunnen doen. Ik heb überhaupt niks gedaan. Ik zit dus te denken aan een time-out. Ik weet dat als je een blog hebt je deze moet onderhouden, maar je berichten moeten ook van kwaliteit zijn. En ik ben nu op een punt aangekomen dat dit er even niet in zit. Ik kan wel iets in elkaar flansen en dat snel op mijn blog plaatsen, maar dat wil ik niet. Ideeën genoeg, daar ontbreekt het echt niet aan, begrijp me niet verkeerd.

Met mijn nieuwe camera heb en krijg ik ook echt veel meer mogelijkheden. Hier wil ook tijdens de time-out over na denken. Toen ik nog geen goede camera had moest ik bepaalde doelen gewoon opzij schuiven. Ik heb altijd enorm van fotografie gehouden, vooral natuurfoto's. Professionele foto's maken zat er toen (een paar jaar terug) niet in. Mijn foto's waren officieel goed gekeurd door professionele fotografen, maar de kwaliteit ontbrak. Dus werden ze uiteindelijk alsnog op het punt kwaliteit afgekeurd, ja en terecht hoor;) Ze zeiden tegen me, joh als je ooit een nieuwe camera zou kunnen betalen, doen! Je compositie is goed, je foto's zijn mooi, alleen met de kwaliteit kunnen we niks. Mocht je ooit een goede camera hebben, stuur dan gewoon iets op en dan kijk ik of een iemand anders er weer naar. Eigenlijk best zonde, want ik had echt wel mooie en bijzondere foto's in mijn bezit. Soms heb je van die fotomomentjes die nooit meer terugkomen. Een vogel die raar doet, een hele mooie lucht of een andere gekke situatie. Maar door de kwaliteit heb ik dit toen losgelaten. (lees: moeten laten). Maar die mogelijkheid is er nu met deze camera en dat kriebelt natuurlijk enorm!

Ook heb ik nog lang getwijfeld om foto's van outfits te maken. Maar goed, ook dat gaat en ging behoorlijk lastig met een oude camera. Ik heb dit drie keer geprobeerd voor mijn blog (met de oude digitale camera), maar dat was echt een drama haha. Dit begon gisteren ineens ook weer te kriebelen. Toen ik naar het ziekenhuis moest (o.a. gisteren) ben ik nog in de stad naar een kringloop geweest. Je wilt toch iets doen op een dag. Hier heb ik een hele mooie jas gekocht, van de Zara. En nog meer. Tjah, dan zou ik weer het liefst outfit foto's plaatsen. Ook dat zou nu kunnen.

Mijn hoofd slaat op hol met ideeën en plannen. Ik wil ook nadenken over hoe ik mijn blog voort ga zetten en of dat wil. En zeker of het op deze manier kan. Misschien begin ik opnieuw met een blog, maar dan professioneel. Misschien ga ik toch kiezen voor fotografie en kies ik voor iets heel anders. Misschien zet ik over een paar weken deze blog voort. En misschien gaan al deze plannen niet door i.v.m. mijn gezondheid. Maar daar wil ik niet over nadenken!

Ik volg trouwens nog steeds veel blogs, ik lees jullie blogs nog steeds heel trouw. Ook nieuwe blogs. Ik lees ook veel verschillende blogs. Reacties van mij op jullie blog zijn er de laatste tijd nauwelijks of niet geweest. Waarom ik geen reacties plaats komt eigenlijk ook, omdat mijn blog nu even stil staat. Maar ik hou jullie ondertussen stiekem goed in de gaten. Helemaal als ik lekker op mijn bedje lig vind ik het leuk om lekker op blogs te kijken. Blogs lees ik het liefst overdag en drie maal raden wat ik 's avonds voor het slapen gaan lees tegenwoordig. Jawel, de handleiding van mijn fototoestel, lekker duf haha. Het is misschien saai, maar sommige dingen wil ik wel graag weten. Natuurlijk leer je het door te doen en heb je een aardig idee van hoe het moet. Maar met een compliceerde camera als deze ligt het net ff iets anders. Vandaar dat ik mezelf dwing om belangrijke stukken uit de handleiding te lezen. Na een paar blz. per avond heb ik dat ook wel weer gehad hoor. Na een tijdje heb ik dan echt geen zin om verder te lezen. Herken je dat, drie keer een zin lezen zonder dat je hem daadwerkelijk leest?;)

Ik hoop binnenkort een duidelijker beeld te krijgen over hoe het met mij gaat en zal gaan (het belangrijkste), wat mijn ideeën en plannen zijn en waar ik uiteindelijk voor kies. Voor nu duik ik veel mijn bed in en ga ik jullie blogs lezen! Ik zal proberen weer wat meer te reageren op blogs. Dit zal dan zonder link naar mijn eigen blog zijn, maar gewoon met mijn naam. Hopelijk tot snel op jullie blog!

16 opmerkingen:

  1. Prachtige camera!
    Wat naar van je gezondheid. Ik zou zeggen, neem zoveel tijd als je nodig hebt om uit te zoeken hoe je het verder wilt aanpakken. En heel veel beterschap in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ja ik moet echt even nadenken, maar sowieso even kijken of het haalbaar is met het ziekenhuis enzo;) Ik ga je nog even mailen voor een afspraak hoor:)

      Verwijderen
  2. Zo beste camera ja:) Vervelend van je gezondheid, doe wat goed voelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Ik heb ook sinds een poosje een nieuwe camera. Ik heb er ook direct een extra lens bij gekocht en een fotostudio. Het is zo leuk om alles te ontdekken enzo. Ik volg nu ook een Lightroom cursus x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij maakt ook echt onwijs mooie foto's vind ik zelf en looks. Je bent heel creatief met make-up ook;) Wel super tof een fotostudio! x

      Verwijderen
    2. Aw dankjewel! Ik zie je reactie nu pas, beetje stom hihi. Leuk om te horen xx

      Verwijderen
  4. Wauw wat een gave camera, ben nu wel ontzettend benieuwd geworden naar je mooie foto's ermee :)
    En wat balen dat het niet zo lekker gaat afgelopen tijd, hopen dat je snel weer lekkerder in je vel zit! En wel op je blog iets zetten als je verdergaat/opnieuw begint, dat willen we weten hè haha! Beterschap en veel succes met je eerste foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja ik laat het zeker wel weten als ik eruit ben, wacht eerst even uitslagen enzo af. Thanks, gaat zeker goed komen:)

      Verwijderen
    2. (ik plaats m'n reactie ook even hier, aangezien je er volgens mij geen bericht van krijgt als ik op je comment reageer op mn eigen blog :))

      Bij mij in de buurt ken ik eigenlijk maar één 'goede' waar ik meestal heen ga, maar sinds 'ie is verhuisd wat minder want nu is het een heel eind fietsen haha! Dat is Foenix in Apeldoorn (vestiging aan de aruba heeft meestal de leukste dingen qua kleding). Verder is Marbles Vintage & Design uit Amsterdam een favoriet, en deze blouse komt van zo'n event Vintage per Kilo (komt af en toe in verschillende plaatsen in het land). Je hebt ook nog de Episode en de Zipper maar die vind ik zelf minder leuk dan 'echte' vintage zaakjes :)

      Verwijderen
  5. Ik ben ook gek op natuurfoto's maken en gek op je creatieve posts!
    Ikzelf heb nog een oude Nikon D40 met 200mm lens en sinds kort de nikon j3
    ook echt super fijne camera's hoor!!

    neem je rust, maak foto's en geniet ervan. gezondheid is belangrijker dan wat dan ook!! want ookal wil je bloggen, hoe langer jij je gezondheid uitstelt hoe langer het misschien duurt voordat je terug bent en hoe langer je dan weer niet kan of wil bloggen.
    ik denk dat je trouwe lezers het vast zullen begrijpen

    x Tanja http://somelighthearts.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je daar ook van houd! Tjah gezondheid gaat boven alles natuurlijk, maar wel balen;) Bedankt voor je lieve reactie x

      Verwijderen
  6. Wat leuk dat je een nieuwe camera hebt! Ik hoop dat je er heel veel plezier van hebt, maar dat zal wel lukken hé?

    Ik hoop dat je snel beter wordt en je dromen en ideeën kan najagen!

    Ik wens je veel beterschap toe en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah, je camera is zo pretty! En gezondheid gaat altijd boven bloggen, bloggen moet leuk blijven he. (: Veel beterschap en hopen dat je er snel weer bovenop komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Succes Lisa! Neem rustig de tijd om even goed na te denken, dat is af en toe even nodig! Bloggen is niet iets dat moet, je doet het omdat je het leuk vind! :) Die nieuwe camera is trouwens wel super tof! Doe rustig aan en veel beterschap! x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Naamgenootje, haha! :) Ik vond het zo jammer om je reactie op m'n blog te lezen dat ik meteen naar jou blog ben gegaan om even uit te vinden wat er aan de hand is! Wat super vervelend dat je zoveel pijn hebt, ik snap je helemaal! Als het even niet lukt het bloggen, gewoon een time-out nemen en lekker even de tijd nemen voor jezelf! De meeste volgers begrijpen het echt wel als je een time-out neemt, of helemaal stopt, dat kan natuurlijk ook. We vinden je blog iniedergeval wel erg leuk! :) Ik wens je echt heel erg veel beterschap toe en ik hoop dat je je heeeeel snel weer beter voelt, ik ben wel heel benieuwd naar de foto's die je in de toekomst gaat nemen!! :)

    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen