vrijdag 20 december 2013

Persoonlijke ABC tag

Lisa en tags is niet echt een combinatie. Ik hou er niet van om iets van een ander over te nemen, wel laat ik me soms inspireren door anderen. Een tag neem je vaak letterlijk over, duh, dat is ook de bedoeling. Ben ik een muts of ben ik een muts. Ja ik ben een muts. Gelukkig mag je bij de ABC tag zelf woorden maken met de letters van het alfabet. Deze woorden hebben te maken met jezelf. Nu zag ik ook dat er een andere variant van de ABC tag is. Dan beantwoord je vragen en ga je het alfabet af. Vandaar dat ik het maar de persoonlijke variant van de ABC tag noem, omdat de woorden dus op jezelf slaan. Om eerlijk te zijn vind ik deze post best moeilijk. Waarom zul je vast wel merken in sommige antwoorden.

Zit je klaar? Hier komt de ABC tag.
Allstars, Ik ben gek op allstars! Ze zien er leuk uit, lopen comfortabel en zijn makkelijk te verkrijgen. Ik heb een lastig maat, 39,5 en heb vrij brede voeten. Allstars passen mij altijd! Blije ik.

Bloggen. Ik blog nog niet heel lang, maar het idee speelde wel al heel erg lang. Watdeeltlisa bestaat sinds 10 oktober 2013. Tot nu toe vind ik het super leuk om te doen.

Creativiteit. Helemaal mij ding. Heerlijk! Mijn blog bestaat vooral uit creativiteit. Maar wel binnen verschillende onderwerpen: beauty, interieur, fashion etc. Maar niet alles is creatief.

Darmaandoening. Yep, ik heb bijna altijd buikpijn. Al vanaf sinds dat ik een baby was. Soms heb ik betere dagen, maar een week zonder buikpijn is nooit gebeurd. Veel onderzoeken ondergaan en ik kreeg uiteindelijk te horen dat het een darmaandoening was. Buikpijn beperkt wel mijn leven, zo miste ik vroeger alle buitenlandse schoolreisjes, ging ik soms amper naar school en ook nu moet ik het vaak bezuren. Afspreken is voor de meeste mensen heel normaal, maar bij mij is het altijd weer afwachten of m'n pijn te houden is.

Eerlijk. Ik ben een heel eerlijk persoon. Als ik vals zou spelen met een spelletje zou ik dat geen 3 minuten volhouden. Wel probeer ik mensen niet de kwetsen met mijn eerlijkheid. Het is niet zo dat ik alles zonder erover na te denken eruit flap ofzo.

Frankrijk. Ik ben gek op Frankrijk. Frans vind ik een hele mooi taal. Ben er veel op vakantie geweest. Versta het een klein beetje. Heb ook Franse vrienden. Dus ik zeg vive la France!

Geschiedenis. Vroeger was geschiedenis één van mijn betere vakken op de HAVO. Ik vind het dan ook echt interessant. Van architectuur tot bodemvondsten. Ik kijk ook graag naar kunst & kitsch. Wie weet spot ik ooit een lelijk vaasje in de kringloop dat een paar duizend euro waard is;) (Haha, sure Lisa)

How to save a life, is één van mijn favoriete songs. Never say never is denk ik mijn favoriet. Dit zijn songs afkomstig van de band The Fray. Uiteraard zijn songs van The Fray niet het enige waar ik naar luister. Ik heb een vrij brede smaak qua muziek. Maar die twee songs blijf ik mooi vinden.

Interieur. Ik vind het super leuk om interieurs te bekijken. Even bij een ander naar binnen gluren en inspiratie opdoen. Bladen over interieur met mooie plaatjes vind ik helemaal super. Vooral het stylen lijkt me supergaaf om te doen.

J.K. Rowling is mijn favoriete schrijfster. Ik ben helemaal fan van de Harry Potter reeks. De films vind ik ook heel erg leuk.

Kringloop. Dat woord zullen jullie nog wel vaker horen. Ik ben er graag. Voor materialen, maar ook voor leuke spulletjes voor in huis. Soms ook kleding. Mijn mooiste vondst was toch wel echte GUCCI pumps voor 1,50. Mijn gevoel zegt, correctie mijn gevoel hoopt dat ik dit nog een keer mee ga maken.

Leeuw. Mijn sterrenbeeld is een leeuw. Ik ben een zomerkindje, geboren in augustus.

Moodboards. Bij het woord interieur kon je het al een beetje merken. Ik ben gek op mooie plaatjes. Afbeeldingen die ik leuk vind, knip ik dan uit. Moodboards maken vind ik super leuk. Inmiddels heb ik een poosje terug eentje met jullie gedeeld.

Nagellak. Qua make-up heb ik toch wel het meest nagellakjes. Ik vind die potjes vol met kleur op zich al leuk. Mijn nagellakjes staan in een letterbak, ook dat konden jullie zien in een artikel. Catrice is mijn favoriete low budget merk. Lakjes van Gosh vind ik ook erg fijn.

Ochtendmens, echt niet! Oh nee, ik ben absoluut geen ochtendmens. Ben echt een avondmens. 's Ochtends uit bed komen is een drama voor mij. s' Avonds kom ik meestal tot leven, al helemaal in de zomer.

Profielwerkstuk. Waarom ik dit benoem is omdat mijn profielwerkstuk in 2011 over Walt Disney ging. Ik hou heel erg van Walt Disney, maar de W was al bezet haha. Slecht dit haha. Ik vind de films echt onwijs leuk! Maar ook de figuren. Het is niet zo dat mijn kamer of kleding helemaal in Disney style is ofzo.

Quote. Mijn favoriete quote die ook echt wel een beetje op mij slaat is:


Daarnaast vind ik deze quote heel inspirerend:

Regenbogen. Één van de mooiste natuurverschijnselen in Nederland. Ik maak graag natuurfoto's en spaar voor een goede camera. Naast regenbogen vind ik het bos, paddenstoelen en uitzichten ook erg inspirerend.

Schrijfster. Het liefst zou ik later geld willen verdienen met het schrijven van boeken. Als kind zijnde schreef ik al schattige verhaaltjes vol met spellingfouten. Graag zou ik fantasieboeken willen schrijven. Al jaren roep ik dit, dus ik hoop dat het er ooit echt van gaat komen. Doen Lisa!

Tafeltennis. Jarenlang heb ik op tafeltennis gezeten. Ik trainde 1x in de week, deed mee aan competitie en aan wedstrijden. Ik ben nooit echt heel goed geweest. Wel heb ik wat bekers en medailles gehaald, maar niet op een hoog niveau. Het ging er bij mij vooral om dat ik het leuk vond om te doen.

Uiten, ik vind het heel moeilijk om me te uiten. Ik ben in het echte leven super spontaan en gezellig, maar ik vind het moeilijk als mensen te dichtbij komen. Ik ben gewoon communicatief vaardig, begrijp me goed, maar heb dus wel angst om iemand echt toe te laten. Dit heeft vooral te maken met mijn verleden. Ik heb langdurig hele moeilijke/nare dingen meegemaakt die ik nu nog moet verwerken. Deze tag is qua uiten echt al een enorme stap, maar ik moet ook echt naar mijn grenzen luisteren. Ik vind dit zelfs al moeilijk/eng om te zeggen.

Vila, vero moda, only, g-star, supertrash, dept, adidas, ltb, etc. etc. Ik kan nog wel even doorgaan. Ik vind heel veel merken eigenlijk wel leuk. Meestal shop ik in outlets. Want ik vind dure merken mooi, maar de prijs is dan ook vaak mooi #not. In outlets vind ik soms hele mooie merken, zoals supertrash, voor hele leuke prijzen!

Wie is de mol, is één van mijn favoriete tv programma's. Daarnaast vind ik Gtst, Ruben vs Katja, Ik hou van Holland, Boer zoekt vrouw en Hollands next topmodel ook erg leuk. Meestal zap ik gewoon wat rond of kijk ik naar mtv.

Xylofoon heb ik nooit gespeeld, dwarsfluit wel. Hij ligt nu alleen in de kast, er zal inmiddels wel een laagje stof op zitten. Zonde! Binnenkort maar weer eens uit de kast halen.

Youtube, ik kijk nog wel eens naar grappige filmpjes. Het is niet zo dat ik elke dag standaard op youtube zit. Wel vind ik het leuk om af en toe bijvoorbeeld filmpjes van de Lama's te bekijken. Daarnaast kijk ik ook wel naar youtube filmpjes die op blogs staan. Wat ik ook erg leuk vind is thrifting hauls. Dit zijn shoplogs, maar dan met kleding en spulletjes uit de kringloop. In Amerika zijn die filmpjes best populair. (Youtube staat er vol mee) Zelf heb ik nog nooit iets op youtube gezet trouwens.

Zout of zoet. Overduidelijk zoet in mijn geval! Ik hou ontzettend van chocolade, maar omdat dit niet goed is voor mijn darmen neem ik het niet heel veel. Maar ook qua drinken, kleuren en parfum is zoet wel echt mijn ding! Echter moet ik qua kleding niet te lieve kleurtjes hebben, want ik ben nogal bleek. Felle kleuren staan mij beter.

En dat was het alfabet alweer. Hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen:) En alvast een fijn weekend!













9 opmerkingen:

  1. Wat super leuk dat je en tag hebt gedaan! Goed en leuk ingevuld, hoor! Wel stom van je darmen en al dat gedoe eromheen. Om de X moest ik wel lachen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje:) Haha ja de X was een beetje een lastig geval;)

      Verwijderen
  2. Wat knap van je dat je dit ondanks je verleden toch met je lezers wilt delen! Ik vond het heel leuk om te lezen en heb behoorlijk wat overeenkomsten, zo wilde ik ook schrijfster worden, maakte ik ook mijn eigen boekjes haha, hou ik ook van geschiedenis, ik hou van de harry Potter boeken en is creativiteit is ook mijn ding! Heel leuk artikel Lisa!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja we hebben leuke overeenkomsten! Die boekjes zijn wel leuk om terug te lezen:)

      Verwijderen
  3. Wat leuk om zo over je te lezen :) Divers lijstje. En tafeltennis, dat voelt al zo lang geleden :p Knap dat je dit zo deelt op je blog, ben trots op je ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Xylofoon heb ik nooit gespeeld, dwarsfluit wel" hahaha nu snap ik je struggles met de tag haha, dit was het dus! En de P vond ik ook wel komisch :) Heel leuk om te lezen, zo leer je iemand achter een blog toch meteen beter kennen!

    BeantwoordenVerwijderen