maandag 11 november 2013

Inspiratie sieraden opbergen #1: goedkoop maar stijlvol

Sieraden verzamelen, wie doet het niet? Het maakt je outfit af en geeft jeu aan het geheel. Ringen, armbanden, kettinkjes we hebben er allemaal wel een paar. Het ene sieraad heeft soms een mooie betekenis, de andere een herinnering en soms vinden we het gewoon mooi. Bij de meeste mensen groeit het al snel tot een heuse verzameling. Erg leuk, want zo kun je bij elke outfit een passend sieraad vinden. Het opbergen op zich is vaak niet zo'n probleem. Kettinkjes kun je vaak ophangen, armbanden verdwijnen in mandjes en ringen belanden in doosjes. Toch vind ik dit niet altijd stijlvol. Ik wilde een luxe manier van opbergen vinden. Iets dat klasse uitstraalt! Iets dat eruit springt. Echter bleef mijn eis niet alleen bij klasse uitstralen. Het moest ook goedkoop én overzichtelijk zijn. Benieuwd naar het resultaat? Klik dan verder en ik laat het je zien.



Je kon net al een deel van mijn stash zien. Deze oplossing is niet bedoelt voor mijn gehele stash. Het ging mij vooral om enkele armbanden en ringen. Enkele kettingen mochten ook opgeborgen worden, maar niet teveel. Kettingen raken snel in de knoop en kun je dus beter ophangen. Ik koos vooral sieraden uit die ik veel gebruik. Toen ik ongeveer een idee had van wat ik op wilde bergen ging ik naar de kringloop. Is de kringloop goedkoop: check. Is de kringloop stijlvol: check. Zul je niet snel verwachten hè? Toch ben ik heel blij met de pareltjes die ik meenam.


Ik koos voor glaswerk, omdat dit het dichst in de buurt kwam van het luxe plaatje dat ik in mijn hoofd had. Je moet er wel van houden. Glas kan misschien hard en kil overkomen, maar met sieraden erin ging het naar mijn idee een feestje worden. Het linker glaswerk vind ik erg bijzonder. Vooral het middenstuk dat zo mooi uiteenloopt vind ik prachtig. Hij is qua lengte redelijk groot. De bovenkant zorgde ervoor dat ik hem sieradengeschikt vond. Het andere glaswerk is weer heel anders. Ook dit pareltje kan ik waarderen. Oorspronkelijk bedoelt voor snacks, denk ik. Maar doordat de bak verdeelt is in 5 stukken, vond ik ook dit glaswerk erg geschikt voor sieraden. Ik ben overigens dankbaar dat ze heelhuids thuisgekomen zijn, ik vervoerde ze namelijk in één kleine fietstas.



Het oogt drukker op de foto's dan dat het in werkelijkheid is. In de lage schaal heb ik zilverkleurige sieraden gedaan en in het andere glaswerk goudkleurige sieraden. Ik heb het nu al een tijdje zo staan en het bevalt me meer dan prima. Ik vind het er heel mooi uitzien. Het is overzichtelijk en praktisch. Daarnaast wilde ik er niet veel geld aan uitgeven. Ik nam ze mee voor 2 euro per stuk, 4 euro in totaal dus. Lekker goedkoop, toch? Ik kan je zeker aanraden om eens een kijkje te nemen bij een kringloop.

Wat vind jij van deze oplossing?

Wil je op de hoogte blijven? volg mij dan via Bloglovin.



14 opmerkingen:

  1. Super leuk en handig gedaan! Ik draag en heb niet zo veel sieraden, dus dit heb ik (helaas) niet nodig. Het staat heel mooi! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw wat heb je een gave dingen gescoord bij de kringloop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee! Ik vind het echt een toffe en nog eens mooi uitziende oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! En de kringloop is inderdaad de ideale combinatie van stijlvol en goedkoop! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt super leuke tips om DIY te doen! Ik hou ervan lekker creatief te zijn en ga zeker je site verder scrollen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je ook van creatief bezig zijn houd en scrolse!

      Verwijderen
  6. Wat een bijzondere die met die dunne sprieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat heel gezellig, mooie spulletjes heb je :)

    BeantwoordenVerwijderen